niedziela, 23 listopada 2014

DIY: Kosmetyczka ze spodni

Dziś pokażę Wam jak przerobić stare, nieużywane spodnie na zgrabną, małą kosmetyczkę :)






Co będzie nam potrzebne:
-stare spodnie
-stara koszulka (użyję jej jako podszewki)
-fizelina
-suwak
-igła, nitka
-centymetr krawiecki
-nożyczki
-taśma papierowa
-klej Wikol
-sypki brokat
-pędzelek

1. Zaczynamy od wycięcia prostokątów ze spodni, koszulki i fizeliny. Mój suwak ma 16 cm więc z każdej strony dodaję ok 1,5 cm na zszycie. Moje prostokąty miały wymiary: 19 cm na 16 cm.



 2. Najpierw zaprasowuję fizelinę razem z  materiałem spodni ( aby usztywnić kosmetyczkę) i wszywam suwak.


 3. Następnie zszywam boki zostawiając ok 5 centymetrowy niezszyty kawałek, przez który wywiniemy kosmetyczkę na drugą stronę. Dodatkowo wszystkie końce zszywam ściegiem  zygzakowatym, aby materiał się nie strzępił.


 4. Po wywinięciu, zszyciu kawałka, przez który wywinęłam kosmetyczkę i wyprasowaniu otrzymuję zwykłą, nieozdobioną kosmetyczkę. Jej ostateczne wymiary to 16x14cm więc całkiem mała. Idealna na małe drobiazgi, np. klucze, słuchawki.  Ja moją postanowiłam pomalować złotym brokatem. W tym celu przez przekątną nakleiłam taśmę papierową. Brokat można nakładać na różne sposoby, np. posmarować klejem i posypać brokatem. Ja wybrałam opcję rozrobienia kleju Wikol z odrobiną wody i z brokatem. Tą mieszanką pomalowałam pół kosmetyczki.


5. Efekt końcowy:




Kolejny wzór kosmetyczki zrobiony z tych samych materiałów:


Można również zrobić większe wymiary i zmienić materiały. Wtedy wyjdzie nam piękna kopertówka.





2 komentarze:

  1. Pomysłowo, brawo! Mi najbardziej podoba się ostatnia propozycja ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny efekt :) Ładne!
    A z tym brokatem, to nim przeczytałam opis to nie zorientowałam się,że to przez Ciebie nałożone ;p

    OdpowiedzUsuń